בעקבות מפגש פורום IBI – שימוש באנליטיקה והערך העסקי
ביום ראשון ה- 5 במאי התקיים פורום IBI של אנשים ומחשבים בהנחייה אקדמית של פירמת הייעוץ B-Pro בנושא אנליטיקה והערך העסקי.
מיכל יששכרי, Director, Business Analysis בחברת האינטרנט Perion הציגה את האתגרים והתובנות ש- Perion הפיקה כתוצאה מהשימוש באנליטיקה. יששכרי הציגה את קפיצת המדרגה שעשתה החברה בשנים האחרונות באמצעות מודל Customer Value שפותח בחברה. יששכרי ציינה כי המודל מוטמע היום בצורה מאד הדוקה בתהליכי הליבה של החברה ומאפשר לה לבצע אופטימיזציה קבועה בהוצאות השיווק של החברה.
עמוס טלמור, יועץ בעל ניסיון רב שנים בפיתוח עיסקי. סיפק את זווית הראייה של איש המכירות וסיפר כי המידע הינו כלי חשוב ובעל ערך לארגון, אך לעיתים גם מעוור. טלמור ציין כי לאורך כל שנות עבודתו במדינות רבות בעולם ובגופים שונים דאג לשלב דוחות ומידע אנליטי יחד עם שיחות "פנים מול פנים" עם האנשים ש"יוצרים את המידע". לדבריו, השילוב הזה איפשר לו לקבל תמונה הרבה יותר אמינה ולקבל החלטות טובות יותר על בסיסה.
את המפגש חתם ג'ימי קוניארסקי, מנכ"ל Gold Miners. קוניארסקי ציין כי על מנת לייצר יתרון תחרותי המבוסס על אנליטיקה מתקדמת, נדרש הארגון לשנות את הארכיטקטורה הקיימת היום במרבית יחידות ה- BI ולהתאים אותה לצרכים האנליטיים. לדברי קוניארסקי, הערך האמיתי יופק באמצעות שילוב של מידע פנים ארגוני עם מידע חיצוני (למ"ס, מטרולוגי, נילסן) ותוך שימת דגש על תהליכי העשרה, ניהול היסטוריה, Data Cleansing ו- Master Data Management.
BI בעידן ה-SoLoMo
מאת: יערה גואטה, יועצת בתחום מידע עסקי וניהול ביצועים וקרן עמר, מנהלת תחום מידע עסקי וניהול ביצועים, B-Pro
את המונח SoLoMo הטמיע גורו השיווק נוח ברייר (Noah Brier) למגמות העידן החדש - הסלולר והרשתות החברתיות (Social, Location & Mobile). ברייר טען ששילוב שלושת המגמות מאפשר יצירת ערך רב יותר מאשר נותנת כל מגמה בנפרד, ובקיצור, השלם גדול מסך חלקיו.
לקראת מפגש פורום IBI הקרוב, שיתקיים ב-6 בספטמבר ויעסוק בנושא 'BI בעידן ה- SoLoMo', נרחיב על המגמות ושילובן:
Social BI- מתאר תפיסה אשר מציעה שירותי מידע עסקי על בסיס פלטפורמה של רשתות חברתיות - Collaborative BI ותפקידה לעזור באיתור ושימור ידע ארגוני. כך למשל, ניתן ליצור דיון על הפרויקט בתוך הרשת החברתית הפנימית, לחפש אנשים בעלי ידע רלוונטי לפרויקט (ולא בהכרח בעלי תפקידים רלוונטיים) וכו'. גרטנר (2011) טוען שעד 2014, 15% מתפוצת ה- BI תשלב סביבות עבודה שיתופיות. בנוסף, המונח מיוחס לפרויקטי מידע עסקי העושים שימוש בנתונים מרשתות חברתיות בכדי לאסוף מידע על בעלי עניין שונים (לדוגמא לקוחות) -Social Media Analytics.
Mobile & Location BI, בדומה ל- Social BI, הנו בעל משמעות כפולה.
ראשית, פלטפורמות סלולאריות כתשתיות לשירותי BI. טרנד אשר בארגונים רבים מובל Top-Downמההנהלה הבכירה. על כן, הספקים לא נחים על שמרם, וכבר בשנת 2013 שליש מכלל פונקציות ה- BIיהיו נגישות בדרך המכשיר הנייד (גרטנר, 2012).
שנית, הערך המוסף הארגוני - איסוף ועיבוד מידע מהמכשירים החכמים של גורמים שונים לכדי תובנות שיאפשרו פניה ממוקדת לקהל היעד הנכון, בזמן הנכון ובערוץ הנכון, התייעלות וחסכון במשאבים ועוד.
לאן פנינו מועדות
שילוב הטרנדים של העידן החדש עם ה-BIמגיע בפנים רבות: משיפור תשתיות ה-BIבארגונים ועד יצירת אינטגרציה בין מקורות המידע לשם קבלת תובנות עמוקות יותר בתהליכי קבלת החלטות.
כיום השוק הוא רק בתחילת דרכו וישנה עוד כברת דרך לעבור. יחד עם זאת, כבר בשלב זה ישנם כיווני פעולה רבים שיכולים להביא לערך אמיתי וליתרון תחרותי.
ליצירת קשר : mailto:yaara.guetta@b-pro.pro, mailto:keren.amar@b-pro.pro